fredag 19 december

Tänkte klämma in ett blogginlägg såhär mellan matning, stoppa i nappen och vaggning. Dehär med att vara mammledig innan vi fått någon som helst rutin på varken mat eller sömn är 100ggr mer krävande än ett heltidsjobb (iaf mitt). Samtidigt som jag gråter, svär, får mörka tankar och ingen sömn så älskar jag det, detta lilla liv som kan starta så mkt och väcka så mycket känslor. 
Natten som var har varit den lätt bästa hittills. Istället för att som ibland behöva amma varje timme så använde jag nappen och vips klarade vi oss på 2 matningar. 23:30 och 04:30 - Helleluja! Känne rmig mer utvilad än någonsin och idag ska Ada och jag in till mitt jobb på adventsfika:) 
Idag är även CPs sista arbetsdag innan jul/pappaledigt, så lyxigt att få ha honom hemma i 16 hela dagar! 
Dessutom har ju Linda kommit hem över julen som kommer bli bästa på länge, min första jul hemma på 2år och med min nya familj, jag längtar!
 
 
 
Nu vaknar den lilla terroristen :)
 
-hny

Kommentera här: