tisdag 18 november

En dag har jag nu "gått över". Egentligen är det ju "fullt normal" att föda +- 2veckor men det är svårt för lilla huvudet att ta in. Jag fick ett datum och det datumet har jag väntat på i nio månader, helt plötsligt (eller aa) kommer datumet och livet fortsätter som vanligt, utan förändring. Det är inte annat än att man känner sig lite lurad. Lixom "haha! trodde du va?". Men alltså som sagt, man veeet ju så väl att det är typ 5% som föder på BF men man hoppas ju såklart att man är en del av de procenten.... och med tanke på mitt tålamod också så slutar det säkert med att jag tillhör de 5% som går över mer än 2v och får bli igångsatt.... Men hey, nu ska vi inte vara pessimistiska - förr eller senare kommer hon och då kommer allt vara förlåtet. Just nu fokuserar jag på att få dagarna att gå. Igår handlade jag de sista julklapparna (!!), var på MVC och hälsade på Andreas och Maria över en kopp kaffe. Idag har jag städat badrummet, planterat om 2 växter som stått i 2veckor och väntat, bakat fröknäcke, sovit powernap, börjat kolla på Gossip Girl (?!) och haft Emma på besök. Imorgon är planen att börja rensa i min garderob, äta lunch på Emmas kontor och damma fönsterbrädor mm, så mycket jag orkar, en liten powernap och några avsnitt GG hinner jag säkert med också :)
 
På MVC såg allt bra ut, bra hjärtslag, magen hade växt 1cm sen senast, hon är fortfarande fixerad och vikten står still på +10kg. Värkarna lyser med sin frånvaro och jag önskar inget hellre än att åtminståne få en liten värk så jag vet hur de känns men icke då.... tålamod Malin, tålamod.
 
smarrigt fröknäcke
 
 
-hny
 

Kommentarer:

1 babby:

Ååååh lille Ada! Kom ut nu! Jag vill ju se dig... :-) Och FASIKEN vad gott med fröknäcke... Save some for me! :-D
Håll mig uppdaterad! Som om jag behöver påminna..........

Svar: Kan baka nytt till dig Babsan!
Hånny

2 Cathrin :

Ååå det här med tålamoood...

Svar: De suger Catten!!
Hånny

3 Cathrin :

Ååå det här med tålamoood...

Kommentera här: