onsdag 15 oktober

5 veckor kvar!
Från nästa vecka går jag ner och börjar jobba halvtid sista månaden (eller tills det är dags). Jag bestämde detta idag med chefen för jag är sååå trött nuförtiden och det blir inte bättre, innan kunde jag ha någon dag då och då när det kändes som att jag inte sovit på en vecka trots att jag sovit i 10h + power nap. Nu känns det så varje dag, jag tror det handlar om kvalitén på sömnen, den e kass, lägger mig mellan nio/halv tio och går upp tio i sju. Borde ju vara utsövd tycker man men neeeheeeejjjj då, ett evigt spring på toaletten, byte av sovställning stup i ett, vaknar när CP kommer hem, vaknar när CP snarkar (eller a de räcker att han andas liiite för högt), vaknar när det kliar i halsen, måste dricka vatten, kissar igen och igen och igen, ja ni hör ju, inte konstigt jag aldrig är utvilad och konstant trött. Igår fick jag dessutom en illamåendeattack på jobbet, runt 11, första spyan denna graviditet, NU lixom?!
Ingen träning igår, inte sen i söndags faktiskt... Känner mig sjukt omotiverad och skiter nog i de denna lunch också. Ska prova om jag kan börja simma nästa vecka när jag jobbar lite mindre, tror de kan vara skönt.
Ikväll är det pass 6/8 på gravidyogan och det känns helt sjukt, bara 2 pass kvar efter detta och det känns som vi precis började....
I helgen handlade mamma, jag och Emma ytterligare lite grejjer till barnrummet och målade den enda tapetserade väggen vit så hela rummet är vitt, i måndags fick jag hem tapeten som jag beställt och mamma fick snällt sätta upp den på kvällen mot en lunchlåda. Nu är alltså rummet klart i stort sett, Emma ska få göra en sista touch när hon får tid.
I måndags var vi på MVC för rutinkoll. Allt såg bra ut, bra hjärtljud, magen har växt 2cm på 2v men jag har inte gått upp ett gram, antagligen som resultat av min obefintliga aptit numera, jag äter bara för att jag måste. Men det gjorde inget sa BM, bara magen växer så!
Efter besöket kompade jag sista 2h och besökte mormor där Majly och Tommy och senare även mamma var på besök. Vi fikade tills mamma och jag bestämde oss för att det var tapetseringsdags.
Igår badade jag när jag kom hem sen tog jag en Power nap innan det var dags för Virgomatch, stannade nästan hela och tror den slutade 0-0. Jag är inte supersugen på att spela just nu men det kan ju ha med min bristande energi att göra, det ska dock bli riktigt kul att komma tillbaka när jag väl gör de, saknar laget!
 
 
ett glatt gäng mötte mig efter sin promenad
 
himlen från balkongen i måndags
 
tapeten
 
Bänken
 
 
Milo
 
 
Nu ska jag försöka få i mig mellis innan illamåendet kryper på.
 
-hny
 

Kommentarer:

1 Mariann:

Måste få se dig innan du tappar magen! Kram!

Svar: Självklart! Vi kan ju komma upp en kväll nästa vecka kanske?
Hånny

2 Mariann:

Vore trevligt! Skulle onsdag passa?

Svar: Onsdag är sämst för då har jag gravidyoga...:/ Alla andra dagar passar :)
Hånny

3 Mariann:

Passar oss också vilken dag som helst. Du får bestämma. Kram

Svar: Okej, då bestämmer jag torsdag ! kl17:30 :)
Hånny

4 Mariann:

Det blir jättebra! Ni är välkomna! Kram

Kommentera här: