tisdag 30 september

Jag är så lycklig att denna helgen äntligen är över! CP var ju i München fred - söndag (var de tänkte men han missade planet och landade igår vid lunch:/). Så fred-måndag har han varit borta på oktoberfesten och jag kan säga att om jag oroar mig i vanliga fall så är det INGENTING mot hur det rört sig i mitt huvud denna helg, har varit bombsäker på att han inte ska komma hem och förberett mig på det värsta. Helt sjukt och jag hoppas verkligen denna oro går över snart... Blir väl snarare så att den blir värre och överförs på lilla Ada är jag rädd. Jag får helt enkelt lära mig att leva med det och tygla det så gott jag kan... CP visste ju om mitt orosproblem och hörde av sig med mycket jämna mellanrum under fredagen så det tackar jag för. På lördag hörde jag inget från morgon till kväll och det lovade samtalet innan läggdags uteblev och så även min sömn. kl 05:30 fick jag sms att allt var bra (han hade skickat vid 00 men de hade inte kommit fram... Det går ju inte att göra mer när tekniken strular, jäkla skit!
Så, har ju längtat som en tok och skulle hämta i söndags kl 21. Men nähäpp, då har de missat planet TROTS att de befann sig på flygplatsen i GOD tid innan och fick köpa nya biljetter, sova på flygplatsen och ta första bästa dagen efter. Jag åkte direkt efter föräldragruppsmötet (som CP då missade) och hämtade honom och sen dess har jag varit lugn och sagt typ 10000ggr att jag är så GLAD att denna helgen är över - för det är jag.
 
Själv har jag hållit mig sysselsatt, Emma, Johan och mamma har hållit mig sällskap och hjälpt mig med massor. Vi har handlat möbler till barnrummet och skruvat ihop och isär möbler, sålt gästsäng, haft städdag i föreningen där jag fick kontrollera brandposter samt servera kaffe, vi har slängt skräp från vårt förråd, varit på bokmässan och fikat samt ätit middag med Sofia.
CP slapp alltså hjälpa till med allt slit på bekostnad av mina stackars fogar samt Emmas, Johans och mammas lediga tid. Tack för den hjälpen!
Till råga på allt denna helg har jag varit förkyld. Det startade i fredags med halsont och eskalerade under lördag-söndag, igår var halsontet borta och vi fick middag hos Lisa och Erik efter att jag tagit en sjukdag från jobbet.
Idag är jag tillbaka, fortfarande hostig så tränar inte och ikväll ska min bil säljas! Imorgon hämtar vi nämligen vårt nya åk kl 11:00. Mycket som händer nu:) Gick in i v34 idag och jag kan säga att denna bebis är livlig, herrejösses vad hon sparkar och har sig, helt underbart <3
 
städdagen
 
 
 
-hny
 

Kommentarer:

1 babby:

Haha! Herregud, du kommer bli 100ggr värre än mormor när du blir gammal! :-)

Kommentera här: