söndag 21 juni

Idag skulle mormor fyllt 87år. Usch vad det är tomt utan henne, inte förrän nu inser man vilken plats hon tog i mitt liv. Alltid har hon haft en stor plats och på slutet var den väldigt intensiv då Ada och jag var hos henne var och varannan dag eftersom jag är mammaledig och har haft möjligheten. Denna veckan har varit tom, så tom och det blev så påtagligt för mig att hon är borta. Varje morgon blev tomheten så verklig och jag har gjort mitt bästa för att hålla mig sysselsatt, men oj så tomt... 
 
Midsommarhelgen har varit helt i min smak. Vi spenderade midsommar på Orust med mamma, Jimmy, Rebecca, Majly och Tommy. Midsommarmat, boule, kubb, shuffleboard på altanen, frågesport, jordgubbar mm. Ada somnade inte förrän 22 och sov till 10:30 dagen efter. De va skönt:) Vädret var okej men hade varit perfekt utan regnskurarna... Midsommardagen var dest soligare och vi satt kvar några timmar och solade innan vi vid 15 åkte hemåt. Jonas har ju köpt mormors hus och har flyttat i helgen. Vi köpte en grill, mat, jordgubbar och dryck och begav oss dit på grillkväll. Mycket konstigt att komma dit utan att mormor sitter i fönstret och vinkar, mycket känslor blev det men det kommer bli bra, de vet jag. 
 
Idag har vi haft släktkalas här hemma och firat Ia och mig. Min sista dag som 29åring är snart slut och det känns på ett sätt lite läskigt men också så skönt. Nu är jag vuxen på riktig "i trettiårsåldern" - vuxet:)
 
 
Nu sitter jag i soffan och har precis nattat Ada som somnade lätt idag, mycket folk har det stimmat runt henne och som hon älskar det! Folk alltså, det är väldigt skönt! Philip har åkt till jobbet och jag ska ta en kopp te och sova tidigt. Imorgon vaknar jag som 30åring;)
 
Ada och jag
 
 
<3
 
 
moster Emma och Ada
 
Hos Jonas
 
Släktkalas på Smörgatan
Gullstycke
 
 
 
 
 
-hny
 
 

Kommentera här: