fredag 15 april

I veckan som gått har Ada och jag varit iväg varje dag på olika aktiviteter. I måndags och torsdags var det öppna förskolan i Mölnlycke, tisdag öppna förskolan med sångsamling och sopplunch i Örgryte församling och i onsdags mötte vi upp Karin, Sofia och Jenny i Slottskogen för lek på plikta och sen lunch. Så, idag bestämde vi (jag) oss för att inte åka någonstans, förutom till Maxi och storhandla. Det brukar vara sådär skoja att handla med Ada som inte vill sitta i kundvagnen utan gärna springa runt (det är därför jag lämnat henne till mamma de senaste gångerna :)) men idag tog jag en sån där bilvagn som hon kunde sitta i och herregud så nöjd hon var! Ropade "tut tut" och vinklade till de andra shopparna som glatt hejjade tillbaka. 1h satt hon säkert där, himla skönt! Sen har vi bara varit hemma och gjort hushållssysslor samt lekt. När Ada ätit lunch fick jag veckans första timme för mig själv hemma mitt på dagen (de andra dagarna har hon sovit i vagnen och jag har promenerat eller tränat), jag hann göra fröknäcke och nästan läsa ut min bok!
 
ikväll är planen att göra ingenting alls, en film i soffan med choklad och te låter mycket lockande denna regniga fredag.
Imorgon är det firande av mamma i form av frukost hos henne, sen städdag med föreningen och efter det har mamma och jag bestämt gå till gymmet ihop. Längesen jag var på gymmet nu, tränar ju hemma den tiden jag brukar gå dit och sen är det fotboll 2ggr/vecka så behovet har inte funnits, men nu saknar jag vikterna lite....
 
Bevis på min head stand, Ada är iaf impad
 
 
På fotbollsplanen medan Ada sov, våååååår
 
 
sen vaknade hon och vill vara med
 


Här vill hon också vara med och yoga
 
 
Sofia och Sigge i Slottis


Karin och lilla Elmer
 
Jenny och Ada (Willa sov i sin vagn)


Återförening med Jacob och Linda efter deras Italien-trip
 

Spexar


Sååå jäkla lik Philip nu så de e inte klokt!


De har varit vår i veckan


och de har fått upp förråden till våra hus


Kollade på bilarna

Och ankorna

 
Att handla på Ica kan vara kul
 
 
Några timmars jobb nu innan jag tar helg!
 
-hny
 

Kommentera här: