onsdag 27 april

Och vardagen flyter på bra tycker jag. Vädret är det enda som jag har att klaga på just nu, det är tamej tusan helt galet kallt. I måndags var Ada, mamma och jag i Mölnlycke och grillade vi sjön med öppna förskolan. Jag frös så att jag skakade hela tiden, 3grader (!!) var de när vi åkte hemifrån och Philip hade fått skrapa rutan. Sjukt, hoppas denna sommaren blir något alldeles extra lixom för at kompensera...
Ja aj hursomhelst.
I lördags sprang ju jag, några vänner och kollegor Tough Viking i Slottskogen, detta med hinderbana har verkligen fångat mig, det är så himla roligt och utmanande, jag gör saker jag aldrig trodde jag aldrig tror att jag ska klara av och jag utsätter mig för saker jag aldrig skulle gjort annars, typ som att vada i lera eller bada i en tank full med isvatten (de va nog de vidrigaste jag gjort nånsin). Tre lopp har jag sprungit nu och detta senaste var de värsta och grisigaste men också antagligen de roligaste. Nästa gång sak jag och Philip springa själva och se om vi kan få en bra tid:)
I övrigt bestod helgen av en lugn fredag med matinhandling, städning och på kvällen ny serie, Suits, verkar jättebra. Efter racet i lördags köpte vi med oss indiskt och gick hem till Linda och Jacob tillsammans med alla som hejjat på oss; Pappa, mamma, Mariann, Cathrin och Ada. Jag och Philip duschade varmt eftersom vi skakade av köld efter målgång. På kvällen hängde vi i soffan, åt choklad och såg på Suits. Jag har hittat min favoritchoklad i världen, den är sockerfri, innehåller kakaosmör, xylitol som sötning bla och kommer från Cleaneating, kostar 35spänn men det är den värd!
I söndags sov Philip som vanligt på helgen till 11, Ada och jag grejjade mest hemma och vid 16 åkte hela familjen till Guldhedstornet för att fika, hem igen och 18-19:30 hade jag fotbollsträning, fick lämna 19 för Philip skulle jobba och jag hade ingen barnvakt men fortsatte hemma med lite yoga. Skönt efter lördagens påfrestningar! Angående yoga förresten så har jag verkligen fått rutin på morgnarna nu, yoga eller/och tränar varje morgon vid 7-8 i 45min-1h, helt underbar start på dagen! Ada är alltid med såklart om hon inte (som imorse) gick upp kl5 och somnade igen kl7, då får jag yoga själv...
 
Lite bilder från senaste 1,5v:
Påhälsning hos Jimmy, Rebecca och tvillingarna förra helgen
 

Med mormor och lånar böcker

Skaffat mig en ny yogamatta
 


Tränat med MIT i Slottskogen
 

Åkt buss med henne <3
 



Till Slottskogen för lek på Plikta, besök på barnens zoo och lunch, bara vi två, så mysigt!
 

Hon fick en ny jacka
 





Tough Viking







Hon har lärt sig många yogaposer nu genom att ha iaktagit mig varje dag, sista är nog en form av savasana (avslappning) :)
 
Nu ska jag käka lunch!
 
-hny

Kommentera här: