fredag 26 augusti

Semestern är över och jag är tillbaka halvtid på kontoret, mycket att göra både hemma och här så ganska tajt med bloggtid, ursäktar för detta! Jag ska skärpa mig...
Hinner inte uppdatera hela semestern de skulle ta hela kvällen och natten men, några bilder från de senaste veckorna kommer nedan. Min mobil pajjade så fick en ny för 2veckor sedan, alltså har jag inte många bilder med mig men hursomhelst. Har haft en alldeles perfekt sommar, efter vi flyttade in har dagarna gått åt till lek med grannar och många vänner har varit och hälsat på, vi har varit på lite utflykter också och hunnit med ett bröllop´, en namngivning och (för mig) en kräftskiva.
Fotbollen drog igång nu i augusti och det är ju himla kul! Har också startat min yogaklass som jag kommer gå på varje onsdag hela hösten, Ada har börjat babysimma igen och det känns att höstenterminen verkligen är igång.
Semestern hjälpte oss att varva ner och umgås och det har vi gjort! Ada har dessutom blivit blöjfri, vilket var denna sommarens stora mål så de är vi glada för:)
 
Sen, typ sommarens viktigaste händelse: Maj har kommit! 23/7 tittade hon ut och fyllde allas våra hjärtan med så mycket värme och glädje, lilla lilla liv vad du är välkommen till oss! 1månad har hon hunnit bli och det är svårt att förstå att tiden går så ursinnigt snabbt...
Lilla Maj <3
 
Här följer lite bilder:)
 
 
Picknick på granntomten med Svea, Luna och Olivia
 
Ada och syssling Luna
 
 
Ett gäng mammor (+ en pappa) och barn :)
 
Vätskepaus med Olivia
 
 
Dessa tre-områdets tjejliga
 
 
En regnig dag i Falkenberg
 
 
Påväg mot öppna förskolan
 
 
Ada ska alltid "titta" när jag lagar morgongröten
 
 
Ada och Svea vid miljöarken
 
 
Äntligen fick hon sin sulky!
 
 
På promenad med bäbisen "Wha"
 
En dag på Gekås
 
Nytt lekbord
 
 
Ada och Olivia
 
 
Wendy får vara lektant
 
 
"noona" = gunga
 
 
Ada och Svea
 
 
Maj, Jacob och Ada
 
Vi hälsade på hos morfars får
 
Hålla handen gör vi mycket
 
 
Ada och Jennifer vinkar hej då till mormor
 
 
 
och imorse skulle det provas bh
 
 
Fikar bananmuffins med Wenche (idag)
 
 
Om någon timme ska jag ha jobbat klart och tar vägen via Maxi för storhandling.
I kväll ska vi inte göra ett dugg. Imorgon ska vi hela familjen till Ninjacentret i Arendal(som våra vänner dragit igång) och prova hinderbanor:) Ada ska få leka på barnhinderbanan med Henke medan Emma, Philip och jag roar oss på vårt håll. På kvällen blir det grillning hos oss med några kollegor till Philip.
Söndag är planerad till besök av Altås innan jag ska åka iväg och spela match i Romelanda. Bra helg, lagom med planer:)
 
-hny

Kommentera här: