Inflytt!!!

Så kom dagen då vi äntligen skulle få flytta in i vårt nya hem. Sooom vi väntat. I april förra året skrev vi kontrakt för vad som då var en plätt i skogen. Sen har vi följt bygget, i november stod husen på plats men det var fortfarande ETT ÅR till inflytt! I januari fick vi besked att in flytten blivit tidigarelagd, 23/6 var nytt datum, HALLELUJA! Så det var bara att tacka och ta emot.
Det blev snabba ryck med försäljning av lägenhet och 5v innan flytt började jag packa, lite åt gången för att vara på den säkra sidan. Sista veckan blev trots allt hetspack och inte alls så strukturerat som jag önskat. Flera dagar i veckan gick jag förbi området för att kolla så de gick framåt. Kändes som en evighet bort men veckorna gick snabbt och nu är vi alltså radhusägare och Mölnlyckebor!
Igår fick vi städat Smörgatan och betalt från nya ägaren, skönt att ha det ur världen också.
Här kommer lite bilder från flytt och midsommarhelgen.
 
20min innan tillträde står jag med nycklarna i handen, Ada har redan hittat sin sandlåda
 

Nyckeln i låset (dramatiskt;))

Först in:)
 

Linda och Jacob kom och firade första kvällen, Ada klappar på Maj <3

"Hemkörning och inbärning" jo ja tackar.... Ny säng fick vi iaf!

Flyttgubbar

Midsommarlunch mitt i flytten
 

Ada och färskpotatis

Eddi hjälpte till

Pappa invigde grillen, superbt!

Ada och Eddi lekte så mkt så Ada gick på eget bevåg ifrån kalaset och la sig kl18:30

Kicki och Ebba <3

Mariann gjorde ett hästajobb i köket (tack för det!)

Fina vänner <3

Midsommarmiddag
 

Vår baksida....


Kicki och Chrille i varsitt hörn med varsitt barn att natta, haha!
 
Min alldeles egna garderob <3
 
Adas rum
 
Hallen
 
Kök
 
 
Ny säng och nya nattduksbord
 
V-rum, dessa rum är de som vi fått ordning i (förutom badrummen) några lådor är fortf ouppackade och en hel del grejjer ligger "till senare" i tvättstugan men, hej! har man mycket utrymme så KAN man göra så;)
 
Alltså måste ju tacka alla som hjälpt oss hela helgen, det har varit så underlättande och vi hade aldrig fått ordning så snabbt om inte alla ni hjälpt till! Förutom själva flyttandet så åkte Philip, jag och mamma till IKEA och handlade MASSOR. Som tur var hade Kolles och Fridas plan till Rhodos blivit flörsenat 30h så de plus Emma och Henke kom förbi på söndagkväll och monterade möbler i en jäkla fart! TACK TACK TACK för det och att Kolle och Frida dessutom kunde passa Ada medan vi var på IKEA var ju också guld!
 
Här sitter Emma, Henke, Kolle, Frida och cp och monterar för fulla muggar, Ada hjälper till på sitt hörn och vad jag gör är en bra fråga...? Någon måste ju fota, koka kaffe och se till att möblerna hamnar på rätt plats :)
 
 
 
Jag har yogat idag, första träningen på 5dagar. Bestämde mig för att ta några vilodagar (helst en v) pga av tidsbrist iom flytt men också pga överansträngningar som jag har i både axel och höft och nu när fotbollen är pausad så KAN jag ju faktiskt vila. De va ganska lätt iom att de fanns massa annat att sysselsätta sig med, men idag kliade det lite i kroppen så jag drog fram mattan när Ada somnat...
 
 
Eddi var på besök ett par timmar idag också, kul!
 
Nu sitter jag på jobbet (no shit) och ska jobba klart ett par h till innan jag åker hem, ikväll ska vi ÄNTLIGEN se på tv, de har verkligen inte hunnits med... Ett avsnitt Suits skulle sitta fint :) Och så ska vi grilla torsk:)
 
-hny

Kommentarer:

1 Mariann:

Tack själv! Så fint ni har fått! Ser riktigt hemtrevligt ut. Vi kommer förbi endera dagen och kollar. Kram!

Svar: Ni är jättevälkomna!
Hånny

2 babby:

Hög tid att blogga Hånny!

Svar: Klart!
Hånny

Kommentera här: