Tisdag 7 juni

Sådär då!
Lång tid utan update. Philip har stängt av internet hemma "vi ska ju ändå flytta snart" så hemifrån blir de inget bloggande och på jobbet har jag fullt upp (faktiskt!). Idag har jag också fullt upp, sitter på jobbet nu, har lämnat Ada hos "mommo" som hon tjatat om hela helgen men inte fått träffa då mommo varit i Norge. Imorse var då alltså ett mycket kärt återseende:)
 
Långhelgen som var har varit alldeles fantastisk på så många sätt, ni får den i bilder, lite snabbt, måste sätta igång här nämligen.
 
Fredag:
Lämnade Ada hos Linda ett par timmar så jag kunde jobba lite innan helgen. Käkade lunch i Majorna innan Ada och jag åkte hem för att väcka pappa och sen ta en promenad till Delsjön. Philip åkte och kollade utemöbler men joinade oss vid badet när han var klar. Ada älskar vattnet, hon tycker de är lite kallt "brrr" men himla kul att leka i och hon går gärna i till knäna, sen blir det skräckblandad förtjusning när vattnet blir för djupt (som för vemsomhelst som inte doppat sig). Vi hade picknick och gick hemåt strax efter 17.

Desjön
 
 

Efter Ada somnat och Philip åkt till affären passade jag på, öl och oliver på balkongen.
 

Jag bunkrade upp med mina chokladkakor:)
 

Jag gjorde en efterrätt på mandelmjölk, jordnötssmör och banan + mosade jordgubbar, hallon och lime. Mums- tyckte både Philip och jag:) Vi satt på balkongen tills solen gick ner strax före 21. Sen såg vi en film innan jag somnade.
 
 
Lördag:
Vi steg upp tidigt, jag åkte till gymmet på cykel och Philip och Ada åkte till stan. Sen var det bara att göra sig iordning och åka mot Borås för bröllop.
Påväg hem från gymmet
 





Vi gjorde oss iordning hos Tobbe, Emma och lilla Lowe innan det var vigseldags kl15. Försökte ta några familjefoton men Ada var inte riktigt lika sugen, hon trivdes bättre framför kameran ensam som synes :)
 




Innan och efter vigseln i Brämhults kyrka. Fina Bettina och Andreas gifte sig denna soliga lördag <3
 

Enda bilden jag har från bröllopsfesten. Efter middagen gick grabbarna och jag ut för att spela fotboll. Sen dansade jag till kl02 innan vi tog en taxi hem till Lotta, bra kväll!
 
Söndag:
Dags för Lindas födelsedagskalas. Vi vaknade 9:30 i Borås (tack Lotta för att vi fick sova!!) Åkte mot Göteborg vid 11, via hemmet och sen vidare till Majorna för kalas. Hjälpte till med tårtbak innan gästerna kom kl14. Kl16 åkte jag vidare för att spela match som började 17:00 och efter matchen vankades HÅKAN-konsert på Ullevi!
Ada käkar sin lunch lika a boss:)

Bästa laget som vann denna match med 6-1. Jag fick äran att göra 4 av målen och till och med ett äkta hattrick (min första ever i tävlingssammanhang!!)
 

70144personer kom för att se Håkan denna söndag. Magiskt magiskt MAGISKT!
 
 
Måndag:
På måndag vaknade Ada och jag kl6. Hade behövt sova mycket mer men de behövde inte hon så vi åt kesoplättar med "sylt" och kl 8:20 gick vi ut för att leka. Ada somnade i vagnen och sen väckte vi cp. Åkte till Bauhaus och köpte utemöbler + grill som nu står hemma hos Jonas i Härryda. Skönt att ha klart! vid 16 kom Marielle på besök och vi lagade mat innan det var dags för Philip att åka till jobbet, när jag lagt Ada hade både Philip och Marielle gått och jag kunde ÄNTLIGEN lägga mig på soffan. Somnade 21:30.

Kesoplättar till frulle tycker Ada är himla fint
 
mera maaaat
 
Så, de blev långt ändå, nu ska jag jobba, ikväll blir det ett välbehövligt yogapass :)
 
-hny

Kommentera här: