tisdag 16 september

och två dagar efter valet.
Kan säga att i söndags gick jag och la mig orolig och med en klump i magen och med stor besvikelse. Hur i helvete kan SD få 13%? Är Sverige ett främlingsfientligt land? Är vi inte smartare än så? Vill vi inte att alla ska vara välkomna in i vårt fina land? Kan ju trösta mig med att 87% i alla fall INTE stödjer dem än så länge...
Hoppas övriga partier tar tag i invandringsfrågan så att SD inte får mer stöd för jag tror att det är det allt handlar om, de andra partierna måste ta upp ämnet presentera en plan för tydligen är detta 13% av folkets hjärtefråga inom politiken vilket för mig är helt åt skogen, borde inte sjukvård, skola, äldrevård, miljö, arbetslöshet och ekonomi stå högre i kurs? Ska allt lösa sig för att vi stänger portarna för de som behöver vår hjälp?
Sen blir jag väldigt besviken på att vi nu har en röd regering, jag hade fullt förtroende för Reinfeldt och Alliansen, tycker att de gjort ett fantastiskt jobb, det kändes tryggt lixom och nu känns allt så himla osäkert, ingen aning om vem denna Löfven är och vad han tänker göra, lite läskigt men jag hoppas på en inte alltför drastisk förändring för det som Alliansen skapat är bra.
 
Idag jobbar jag som vanligt, ska strax iväg och lunchträna och ikväll blir det yoga med mamma.
 
På lördag fyller min prins 30år! Så de ska firas i helgen med stort kalas och div. överraskningar:)
Gäller ju att lägga ribban för nästa år är det min tur....
 
Fö gick jag in i v32 idag och har 62dagar kvar till BF. Känns svindlande. Om 2mån kommer vi vara föräldrar föralltid, svårt att ta in alltså....
 
och sommaren håller i sig - fantastiskt!
 
-hny
 

Kommentarer:

1 Lennart N.:

Det där med 13% kan du nog ta med en nypa salt. SOM-institutets pålitliga undersökning visar att ca 50% vill ha en förändrad invandringspolitik, vilket innebär att det finns utrymme för SD att bli Sveriges största parti om övriga partier fortsätter att sopa frågan under mattan. Det handlar inte om rasism och många som röstar på SD skulle troligtvis hellre lägga sin röst hos andra partier om man bara börjar att behandla migrations- och integrationsfrågan som vilken fråga som helst. SD har antagligen också värvat en del röster med hjälp av ett partiprogram som de flesta kan instämma i.

Svar: Ja, och de säger ju en del om vad folk har för förtroende för partiet i övrigt, om 50% tycker som dem i invandringsfrågan men ändå är smarta nog att inse att ett parti som SD inte har i regeringen att göra och därför inte lägger sin röst på dem. Kommer aldrig sympatisera med ett främlingsfientligt parti som delar upp folket i vi och dom. Jonas har försökt men det gör mig bara arg och hoppas Sverige är smartare nästa gång.
Hånny

2 Lennart N.:

Vi = de toleranta. Dom = de intoleranta. Uppdelning i vi och dom sker med automatik i alla politiska diskussioner. Dom är alltid de andra som inte agerar, uppför sig eller tycker som jag. Demokrati är komplicerat. ;-)

Svar: Medmänsklighet är inte komplicerat, inte för mig iallafall...
Hånny

Kommentera här: