torsdag 13 augusti

Ett litet försiktigt hopp där för att göra plats för sommaren:)
Sicken sommar sen! Vädermässigt kan man ju diskutera men jag orkar inte ens gå in på de. Vi har haft väldigt fina dagar emellanåt och det är dem jag minns.
Semestern började på en fredag när cp gick av kl 06:00 och vi började semestern med att begrava min älskade mormor, har knappt hunnit tänka på detta då semestern har gått i ett men begravningen var jättefin och så vacker som en begravning kan bli, fick säga ett sista farväl till mormor men det känns fortfarande helt overkligt att hon inte finns mer och det är ganska skönt för för mig kommer hon alltid finnas med, så stor plats hon hade i mitt liv.
 
Direkt efter begravningen for vi till Falkenberg och Andreas, Frida och barnen Vincent och Cornelia en tvådagarsvisit som innehöll bla en tur till kräftfestivalen, grill, egenkväll med Frida och en tur till Ullared fick avsluta vistelsen.
Några dagar hemma, lite kioskjobb på Gothia för laget på tisdagen och på onsdag bar de av till Gotland för 3 dagar med min lilla familj på herrgård vid havet. Ljuvliga dagar och jag fick tom in några löprundor i brist på gym, Gotland och Visby fångade mitt hjärta och om inte färjan hade varit så hiskeligt dyr hade vi med störst sannorlikhet åkt dit oftare. Vidare till Öland och Jacobs sommartälle tillsammans med systrar och respektive i ett gammalt stationshus mitt ute på Alvaret utan rinnande vatten och alltså ingen möjlihet till vanlig dusch eller ens toabesök, en charm i sig att duscha under vattenkannan och använda mulltoa. Fantastiska dagar och några utflykter till bla Långe Jan, Kalmar, och Borgholm. Kubbspel, fotboll, grill, sällskapspel och träning fyllde vi upp tiden med.
Hemma igen efter totalt en vecka var det bara att tvätta, städa och packa om för att sen nästa vecka ta tåget till Stockholm för en tredagarsvisit hos Maja, Christopher och lilla Disa. Hann med Skansen, Gröna Lund, Allsång (som vi inte såg mkt av men hörde lite iaf) samt en tapas-och vinkväll på tu man hand med Maja denna gång och ser mycket framemot att komma tillbaka!
Efter Stockholm hade vi en dryg vecka kvar och inte mycket planerat. Åkte en sväng till Köpenhamn med Markus och Marielle, bodde på vandrarhem, promenerade i Nyhavn, Ströget, åkte hop on hop off-buss och bara njöt för Köpenhamn bjöd på fint väder.
 
Förutom dessa lite längre tripper har vi hälsat på hos pappa på Djurås, CPs mamma i Borås, varit på dop i Borås, haft vänner på spontanfika, tränat och myst med Helena som är hemma över sommaren, haft en riktig åkdag på Liseberg, strosat i Slottskogen och djurens zoo, tränat hinderbana, varit på SPA och Universeum, tagit ett glas vin på stan med Cathrin och Linda, varit gäster på Lowes dop, och den årliga kusinkampen såklart som fick avsluta de hela!
 
Ser nu hur mycket vi faktiskt hunnit med! Galet....
Nu är vi tillbaka i rutiner och äntligen kommer sommarvärmen:/ Sitter på kontoret ett par timmar idag sen ska jag hem till min lilla tös som har sin första feber... Tror det är tänderna eller möjligtvis tredagarsfebern, hon är helt kry i övrigt, bara feber.
 
Lägger upp lite bilder från semestern men de får bli lite som de blir för jag har så väldigt många!
 
 
 
ÖLAND
 
 
STOCKHOLM
 
 
 
 
aa de va för jobbigt att lägga upp från mobilen, mer bilder sen!
-hny

Kommentarer:

1 Mariann:

Tack för att vi fått ta del av er härliga sommar! Kram

Kommentera här: