söndag 11 januari

Läängesen nu men alltså det är svårt att prioritera när det är så mycket annat som ska hinnas med!
Ada har börjat få lite bättre rutin. Äter 2ggr på natten och på dagarna varannan - var tredje timme, sover för det mesta på natten mellan måltiderna så jag har inte så mkt att klaga på! 
Själv börjar jag kunna njuta lite av mammaledigheten när jag vet att hon inte ska äta stup i ett och sålänge vi ser till att hon inte är övertrött så är hon ett exempariskt barn.
 
Jag tränar sedan tre veckor efter FL. Mammaträning enligt boken och har nu kört period 2 i 2veckor. Där har vi mer styrka och ett längre pass, allt utfört framför Homeland som Philip och jag blivit beroende av. Annars går jag PWs och promenader varje dag i minst en timme. Idag tänker jag inte gå för det blåser för mycket- jag avskyr när det blåser! Igår gick Ada och jag i 1h och 30min i spöregnet innan det började blåsa, det är mycket bättre med regn än blåst. 
 
Annars händer inte sådär väldans mycket, vi försöker fortfarande hitta in i rutiner och ju större lilltjejen blir desto stabilare känns allting. Philip har ju börjat jobba så det blir ju lite nytt för oss att klara oss själva när han är på jobbet.
 
Imorgon fyller Ada 7veckor och hon växer så fort! Nya saker varje dag, nya ljud och leenden och hon har tom vuxit ut de första kläderna! (jag gråter lite inombords). Just nu ligger hon och gurglar i babygymmet, jag dricker kaffe och Philip sover fortfarande... Ska väcka honom nu (igen).
 
Lite random bilder:
 
 
 
Julen firade vi hos pappa 23e, hos mamma 24e och i Borås 25e. Lätt den minst njutbara julen jag kan minnas. Ingen sömn och mjölkstockning med 39graders feber natten till julafton, mysigt såklart med jul men utan sömn och rutiner och amning stup i ett (alltid när det sades "varsågoda") blev inte så avslappnad som jag skulle önska. Väldigt skönt med en jul hemma dock! Första på tre år som jag firar med familjen och  det är ju helt klart bästa sättet att fira jul på.
 
 
Just de!
Nyår firade vi här med Ia, Rille och Luna. Trerätters, bingolotto (10st!!) och sällskapsspel :)
 
 
 
Lite rörigt inlägg men så får de bli!
 
-hny

Kommentarer:

1 babby:

Oooj så många härliga bilder! Sparade ner den på dig, mamma, mormor och Ada + den på dig, Ada och Philip från julafton och mejlade till Phil... Tror han uppskattar det! :-)
Nu ska jag blogga! <3

Svar: Bra gjort!
Hånny

Kommentera här: