måndag 24 oktober

ha! nu ska jag nog på rutin på bloggandet så de inte behöver bli så långa inlägg och mycket som missas.
 
I helgen har Philip jag och Ada varit i Borås. Fredagkväll åkte vi till Tobbe, Emma och Lilla Lowe för att sova över och umgås med våra vänner som vi ser alltför sällan. Kvällen slutade med Alias och lösgodis.
På lördagen åt vi långfrukost för att sedan ta en tur till Knalleland för lite shopping, lunch och sen även fika. Jag köpte ett par jeans som jag fick lämna tillbaka igår för de var ett hål i dem. lämnade även tillbaka en favvotröja med hål i från Cubus... vad händer med kvalitén? Efter fika och Adas sovstund åkte vi en sväng förbi farmor, nar vi sa de till Ada utropade hon "JAAAAAAA!!" haha. en kaffe hos farmor och sen hem för att städa medan Philip och Ada tog en promenad. Det är Adas favoritsysselsättning, hon kan gå hur långt som helst typ med sin dubbel-dockvagn med dockan Maj och Mimmi i. Medan de var ute passade jag på att städa, tvätta och fixa middag i form av fisksoppa. Lördagkvällen spenderade vi på att kolla olika varianter på köksöar, TV-upphängning och matbord, vi planerar en ommöblering som kommer bli så bra!
Söndagen gick åt till handla mat, träning för Philip, lek med grannar och fotbollsmatch för mig. Säsongens sista match och tur var väl de för jag hade väldigt ont i min höft efteråt, den behöver paus från fotbollen och fokus på rehabträning... Vi förlorade med 5-2 mot serietvåan Utbynäs och slutade tredje sist i serien, borde slutat iaf fyra efter de tre översta lagen som är farmarlag men de ville sig inte hela vägen. Ett pris tog i alla fall Virgo genom mig som tog hem skytteligan för hela divisionen med mina 19 (20 enligt Virgos egen tabell) mål på våra 14 matcher, alltid något:)
Skyndade hem för att hinna äta middag med Philip och Ada och sedan läsa bok och natta.
 
Idag är jag mest på jobbet, lite att göra och seg. Körde ett cycelpass och höftrehab på lunchen och nu väntar jag på att eftermiddagen ska gå och jag kan åka hem. Okej ska kanske ta tag i lite jobb först.
 
After Work med jobbet på Gökboet en fredag
såklart vann mitt lag :)
 
 
Påhälsning av allas våran favoritMaj (och Adas favoritJacob;;)
 
Glad i princip jämt
 
Bästa laget, bästa sporten
 
Skytteligan Div 4B damer
 
 
 
 
Ada, dockan Maj och Mimmi på en av sina promenader
 
 
Slumberparty i Borås
 
 
Ada och Lowe på shoppingtur
 
 
Häng med Maj (medan jag jobbade...) Maj är taggad som synes
 
 
Imorse <3
 
-hny

Kommentera här: