fredag 7 april

9 dagar sen operation och jag börjar vänka mig vid mitellan. Att ha armen i lås är enstor utmaning, detta inlägg tar typ dubbelt så lång tid att skriva... bara en sån sak. Operationen gick bra och när läkaren talade om hur nöjd han var när jag låg där halvt om halvy vaken blev jag så lättad, man vet ju aldrig... Tydligen var min ledkapsel trasig och en sena "sladdrig" så kapseln lagades och senan tajtades upp. Nu väntar lååång rehab ochingen fotboll på 12mån(!!), hoppas jag överlever.
Jag fick ju en månads sjukskrivningmen har jobbat sen dag 3, hemifrån då. Ada går på förskolan som vanligt fast jag hämtar tidigare ibland:) Jag käkar ingen smärtlindring längre då värken är under kontroll, som värst på morgonen då det är stelt som fan men inte tillräckligt för att käka morfin, inte ens alvedon behövs! Man lär sig snabbt att klara av det mesta med en arm, jag har tom lyckats duscha själv, fast då kunde jag inte tvätta högerarmen:) Det jag tycker är jobbigast är att jag inte kan lyfta Ada eller hjälpa henne på samma sätt som innan, finns det någon annan i närheten så går hon till den för när jag gör det tar det helt enkelt för lång tid.... Sren kan jag ju inte sätta upp mitt hår heller och idag hann Philip somna innan jag kom på de, så nu har jag lite småpanik, får försöka platta lite kanske:)
En annan sak som är jobbig är att jag inte kan träna, fy fan alltså vad jag är rastlös! Jag FÅR inte svettas pga infektionsrisken, igår gick jag ut på promenad i 30min och kände bara av det hur axeln började värka. Tänker att detta är bra för mig, jag behöver lära mig att ta de lugnt och det är ju bara en period. På tisdag ska jag till sjukgymnasten så förhoppningsvis får jag börja lite rehab, mer än den jag gör nu 4ggr/dag för att förhindra blodpropp. 
Min plan är att vara hemma och jobba lite hemifrån i 2v och sen jobba halvtid eller så de 2 sista veckorna, jag kan ju köra bil och har kontorsjobb men jag måste undvika situationer där mina reflexer utmanas, just därför får Ada vara på förskolan för de reflexerna man har runt henne är inte bra, särskilt inte nu i början. Sen älskar hon ju att vara där samt tycker jag e superttråkig med bara en arm, haha!
 
Fö skrev jag ett matteprov i tisdags, fick C även på de, så nu har jag gjort 3 prov och fått C på alla, C motsvarar VG i gamla systemet och för mig är det helt sjukt då jag tom tvekade på att läsa Matte 2 då det enligt min lärare skulle bli svårt eftersom jag läste matte för 13 år sen senast, hon tyckte jag skulle ta en rep.kurs i matte 1 först, de hade jag dock inte tid för så de gick bort och jag chansade! Är väldigt glad för det idag:)
 
Annars har vi mest varit hemma de senaste, med undantag för i tisdags på pappa hämtade mig och Ada för en heldag på Djurås! Så himla kul att se hur Ada tycker om sin morfar, liksom ska vara jämte honom hela tiden, mysigt. Trots att pappa inte riktigt fixar sölet vid matbordet, Ada svarar med att vilja sitta i hans knä och därmed försvåra matsituationen ytterligre, hahahahaaa säger jag:)
 
Lite bilder:
 
 
Nyvaken!
 
 
Med ispåsen på
 
 
 
Soffhäng
 
 
Linda och Maj har hållt oss sällskap
 
 
Lite snapchat
 
 
Mycket mys i soffan de senaste dagarna
 
 
 
Eftersom de blev vår ett par dagar så åkte utemöbler och grill fram!
 
Hos morfar och "Majanan"
Här sitter de och språkas<3
 
 
Lycklig när solen kom!
 
 
 
 
 
Nu ska jag jobba lite och kolla Nyhetsmorgon!
Trevlig helg!
 
-hny

Kommentera här: